5 tévhit a vegán életmódról

veganSzeretnéd kipróbálni a vegán étrendet, de a környezeted jelentős része határozottan ellenzi a tervedet?

A közhiedelemmel ellentétben a vegán étrendnek és életmódnak számos előnye van. Összegyűjtöttük a leggyakrabban előforduló tévhiteket.



1. A vegán étrend unalmas, a táplálkozás örömeit még hírből sem ismeri


Valóban az állati eredetű ételek tennék változatossá az étkezésünket? A gyümölcsök és zöldségek palettája sokkal szélesebb! A veganizmus éppen hogy ki fogja tágítani a lehetőségeidet, hiszen olyan új ételeket is alkalmad lesz kipróbálni, amelyek eddig nem szerepeltek az étlapodon. Próbáltad már a miszo levest kombuval? Vagy a csicseriborsó fasírtot nishime zöldségekkel? Egy új világ fog megnyílni előtted.

2. Csökkenti a szervezet az energiaszintjét

Úton-útfélen hallja az ember, hogy az erőhöz húsra van szükség. Ha az emberek kicsit is továbbgondolnák, mit mond ez a hétköznapi bölcsesség, könnyen rájönnének, hogy semmi igazságtartalma nincs.

A szervezetnek tényleg húsra lenne szüksége ahhoz, hogy erőt gyűjtsön? Együnk marhahúst, mert abban van a majdnem ideális fehérje? Miből építette fel ezt a fehérjét a marha? Húsból? Nem! Fűből és takarmányból!

A fehérje nem attól épül fel a szervezetünkben, hogy fehérjét eszünk.

Teljesen abszurd azt hinni, hogy saját testünkben fehérjeként épül fel az, amit a marha-, sertés- vagy szárnyashússal magunkhoz veszünk. Az állati fehérje állati fehérje marad, nem emberi.

A szervezet nem képes eredeti állapotában hasznosítani a fehérjéket. Ezeket először meg kell emészteni, az aminosavak elemeire kell bontani. Ezekből az aminosavakból fogja a szervezet felépíteni a fehérjéket.

A táplálék fehérjeértéke tehát valójában az aminosav-összetételében rejlik. Minden tápláló, energiát adó anyag a növények birodalmában keletkezik, az állatok és az emberek a növényi fehérjétől függnek.

vegan3. Kényelmetlen

Csak megszokás kérdése, hogy milyen alapanyagokra gondolunk, amikor megtervezzük a napi, heti menünket. Rengeteg vegán recept áll rendelkezésünkre, ideje kipróbálni őket! Az állati eredetű élelmiszerek elhagyása korántsem jelenti azt, hogy ezentúl bonyolult, időigényes feladat lesz az ételkészítés.

4. Drága

Próbáld ki a vegán étrendet egy napra, és számold ki mennyit költöttél rá! Ennél jobban semmi sem fog meggyőzni arról, hogy a vegán étkezés nem jelent egyet a pénz elfecsérlésével.

5. Hiánybetegségekkel jár

A vegán életmód teljesen kizárja az állati eredetű élelmiszereket, ezért oda kell figyelni azoknak a nélkülözhetetlen anyagoknak a bevitelére, amelyek igazán jó hatásfokkal csak az állati eredetű élelmiszerekből tudnak felszívódni. Ilyen a vas, a cink, a B12-vitamin vagy a kálcium.

Egy kis figyelemmel könnyedén elkerülhető, hogy hiánybetegség alakuljon ki. Kövesd Szilvi tanácsait, aki változatos és magas tápértékű receptjeivel valódi élvezetté változtatja a napi étkezéseket!

Válaszd bátran a vegán étrendet, örömödre fog szolgálni! Ha inspirációt keresel, gyere el kurzusainkra!

 

 

 

Makrobiotika a facebookon

Makrobiotikus hírek

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy értesülj programjainkról, újdonságainkról!